Woensdag 11 december 2024
Fieke Tiebosch van Heineken is een gewaardeerde gast bij SO Soest. Zo was zij aanwezig bij de sponsorbijeenkomst en ook op een zonnige vrijdagochtend schuift zij graag aan voor een overleg. Dit keer is zij op bezoek bij de bestuursleden Leo Rauch en Bernd Nijenhuis en praat zij bij met barman Ton Mets. De gesprekken hebben in ieder geval geleid tot een nieuwjaarsdeal. Fieke: ,,Tijdens de traditionele nieuwjaarswedstrijden en -receptie op 1 januari 2025 trakteert Heineken alle aanwezigen bij SO Soest op het eerste rondje en dat mag natuurlijk ook een alcoholvrij biertje zijn. Naast het vertrouwde pils en de populaire 0.0 staat er sinds kort een nieuwe verrassing op het menu: Amstel Rosé. Dit vernieuwde rosébier, met een alcoholpercentage van 4,0%, is beschikbaar op fles en mogelijk binnenkort ook van de tap in de kantine. Amstel Rosé is echt een schot in de roos.”
Verfrissende keuzes voor elk seizoen
Heineken biedt bij SO Soest een breed assortiment, van alcoholvrije varianten tot speciaalbieren zoals Texels Skuumkoppe. Fieke, al acht jaar werkzaam bij Heineken, benadrukt het succes van 0.0: ,, We stimuleren verantwoord alcoholgebruik en brengen de alcoholvrije categorie verder onder de aandacht; zo hebben we een alcoholvrije variant voor bijna al onze merken. Wij merken dat hier vanuit de consument ook vraag naar is. Als gezamenlijke brouwers streven we ernaar dat één op de tien verkochte bieren in 2030 een alcoholvrije variant is.”
Ook Ton Mets ziet het succes van 0.0 bij SO Soest. ,,Zelfs de grootste liefhebbers merken vaak geen verschil. Ik geloof dat een geleidelijke overstap naar alcoholvrije bieren breed geaccepteerd zal worden.”
Naast de 0.0 hebben de leden van SO Soest ook de smaak van Texels Skuumkoppe ontdekt. Dit ambachtelijk gebrouwen donker tarwebier met een volle smaak is een favoriet, passend bij elk seizoen.
Samenwerking voor vernieuwing en duurzaamheid
Heineken denkt mee over nieuwe mogelijkheden voor de kantine. Tijdens het overleg met Bernd en Leo werd gesproken over het toevoegen van seizoensbieren zoals Weizen en Bockbier. Ook in 2026, het jubileumjaar van SO Soest, wil Heineken zichtbaar bijdragen aan het feest, bijvoorbeeld door promotie met het jubileumlogo.
Duurzaamheid staat hoog in het vaandel bij Heineken. Fieke: ,,We hebben als ambitie dat in 2030 elk Heineken-biertje volledig net-zero gebrouwen is. Daarnaast leveren we herbruikbare plastic hard cups aan SO Soest. Deze bekers vervangen wegwerpbekers en verminderen plastic afval.” Ton Mets beaamt de voordelen: ,,De hard cups zijn ideaal voor grote evenementen zoals ons Internationaal Toernooi en het Top 2000-feest.”
Voetbal en bier: een winnende combinatie
Sinds acht jaar schenkt SO Soest bier van Heineken, en de samenwerking blijft zich ontwikkelen. ,,SO Soest organiseert fantastische evenementen en biedt een geweldige omgeving voor leden en gasten,” zegt Fieke. ,,We zijn trots dat we onze producten bij zo’n mooie vereniging kunnen aanbieden.”
Met het oog op het eeuwfeest in 2026 verlengden Heineken en SO Soest vorig seizoen de samenwerking. Fieke kijkt uit naar dat jubileum: ,,Bij het honderdjarig bestaan proosten we op een prachtige toekomst. Een samenwerking om trots op te zijn.”
Ga naar het programma van onze teams en de uitslagen. Winst, verlies of gelijkspel?
Bosstraat 137
3766 AE Soest
035 - 601 75 29 of 035 - 601 01 10
Secretariaat
Postbus 334
3760 AH Soest
administratie@sosoest.nl
NL64 INGB 0006 5812 88